FANDOM

Rachel Karen Green, później znana jako Rachel Geller - jest fikcyjną postacią popularnego serialu ,,Przyjaciele". Zagrana została przez Jennifer Aniston.

Życie Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Rachel urodzona była przez Leonarda i Sandrę Green, którzy dali jej i jej dwóm siostrom rozpieszczone dzieciństwo. Rachel miała duży nos, później jednak zrobiła sobie operację plastyczną. Poznała Monicę Geller po raz pierwszy kiedy miały po sześć lat. Szybko zostały najlepszymi przyjaciółkami i uczęszczały do tego samego liceum. Niedługo potem poznała starszego brata Monici, Rossa, który zakochał się w niej, co postanowił zachować dla siebie.

Była z związku z Chipem, który spóźnił się, gdy miał ją zabrać na studniówkę. Kiedy założono, że Chip nie przyjedzie, Ross miał zastąpić go, do czego został namówiony przez rodziców. Później stracił jednak tę szansę, bo Chip przyjechał spóźniony. Potem jednak nauczyła się, jaki naprawdę był Chip, kiedy na studniówce uprawiał seks z inną dziewczyną Amy Welsh.

Rachel znęcała się nad chłopakiem z nadwagą Willem Colbertem. Także Ross, który pogodził się z faktem, że Rachel nic do niego nie czuje, założył z nim klub ,,Nienawidzę Rachel Green''. Rozpuszczali o niej plotki, mówiąc że: ,, ma żeńskie i męskie części rozrodcze''. Co mogło spowodować niewierność Chipa wobec niej.

Listopad, 1987

Podczas Święta Dziękczynienia w 1987 roku, w domu Monici, Rachel przybyła tam zdenerwowana, mówiąc, że Chip zerwał z nią dla Nancy Branson i powiedziała, że już nigdy nie umówi się z Chipem, nie ważne co się stanie. Potem Rachel powiedziała, że ma dość chłopaków z liceum i zacznie umawiać się z mężczyznami. Później Rachel powiedziała Monice, że Chip zerwał z Nancy Branson i że chce się z nią spotkać.

Listopad, 1988

W Święto Dziękczynienia w 1988 roku, odkryto że Rachel znowu zmieniła kierunek studiów, bo nie było parkingu przed budynkiem psychologii. Później w kuchni nauczyła Monicę ,,jak być seksi'', żeby Monica mogła odegrać się na Chandlerze za nazwanie jej grubą.

Zaręczyny z Barrym

Rok przed pierwszym odcinkiem Rachel wyszła z przyjaciółkami, świętując zaręczyny. Jednakże Rachel jest zdenerwowana myślą, że spędzi z Barrym całe życie i powiedziała że chce jeszcze raz zaszaleć zanim się ożeni. Chandler, który usłyszał rozmowę, upuścił piłkę, żeby zdobyć jej uwagę. Jednakże Rachel ignorowała go. Później Monica rozpoznała Rachel i przytuliły się, trochę porozmawiały. Rachel zapytała Monicę, czy zjedzą kiedyś razem lunch i Monica zgodziła się. Później, wracając do domu miała fantazje z Chandlerem.

Wygląd Edytuj

Rachel jest piękną, młodą kobietą z niebieskimi oczami i szczupłą figurą. Miała najwięcej różnych fryzur. W sezonie pierwszym długie, falowane, brązowe włosy. W sezonie drugim, krótsze, w sezonie trzecim znowu dłuższe. W sezonie czwartym ma włosy koloru blond. Pod koniec sezonu szóstego jej włosy stają się dłuższe. W sezonie siódmym, ścięła je na fryzurę typu bob. Na końcu serii jej włosy znowu były długie i kręcone oraz ponownie brązowe.

Charakter Edytuj

Osobowość Rachel zmienia się podczas trwania serii. Na początku pokazana jest jako rozpieszczona dziewczyna. Często myśląca tylko o sobie, ale też słodka i próbująca być dobrą przyjaciółką. Później, szczególnie gdy urodziła, stała się mniej samolubna. Na początku miała ludzi którzy robili za nią wszystkie rzeczy, przyznała się, że nigdy nie wyniosła śmieci. Monica powiedziała raz, że Rachel zawsze płacze.

Pomimo reputacji bycia samolubną, jest znana jako opiekuńcza i troskliwa osoba.

Relacje Edytuj

Monica Geller Edytuj

Jedna z najbliższych przyjaciółek Rachel, jej najlepsza przyjaciółka od czasu kiedy miały sześć lat. W liceum Rachel była popularną cheerleaderką z wieloma chłopakami. W międzyczasie Monica była mniej atrakcyjna i miała nadwagę. Mimo wszystko były przyjaciółkami. Straciły potem kontakt i przez lata nie rozmawiały, do czasu kiedy Monica powiedziała, że nigdy więcej nie będzie bliską przyjaciółką Rachel. Jednakże znowu były ze sobą blisko, kiedy Rachel opuściła Barry'ego i wprowadziła się do niej.

Kiedy mieszkały razem, Rachel jest pokazana jako bardzo dobra współlokatorka. Monica powiedziała Phoebe, że Rachel ma słodkie zwyczaje, na przykład zaznaczanie w katalogach stron z rzeczami, które mogłyby się jej spodobać. Zostawia też wiadomości na lustrze, kiedy Monica się kąpie, a także pożycza jej buty.

Phoebe Buffay Edytuj

Kolejna najlepsza przyjaciółka Rachel. Phoebe poznała Rachel w pierwszym odcinku, kiedy zostawiła ona Barry'ego przed ołtarzem i zamieszkała z Monicą.

W sezonie piątym, Rachel i Phoebe chciały założyć nową grupę z nimi i Joeyem, kiedy Emily (tymczasowa żona Rossa) zabroniła mu spotykać się z Rachel. Rachel powiedziała, że mogą zacząć nową grupę i że są najlepszymi. A Phoebe zgodziła się, chciała tylko jeszcze wziąć Joeya. To się nigdy nie stało, ponieważ Ross nie chciał zrezygnować ze spotykania Rachel.

W sezonie szóstym i siódmym, Rachel i Phoebe mieszkały razem, kiedy Chandler wprowadził się do Monici. W jednym z odcinków ich mieszkanie spłonęło, co zmusiło Phoebe do życia z Monicą, a Rachel do życia z Joeyem. Później, kiedy mieszkanie naprawiono, dziewczyny zadecydowały wprowadzić się znowu, ale po naprawie mieszkanie miało tylko jedną sypialnię, więc Phoebe zamieszkała sama, a Rachel została z Joeyem.

W jednym z odcinków, miały zrobić razem tatuaże. Rachel zrobiła sobie tatuaż serduszko na biodrze. Phoebe jednak nie zrobiła sobie tatuażu, ponieważ bała się igły (a nie wiedziała, że tatuaże robi się za pomocą igły). Rachel próbowała ją przekonać, jednak gdy tylko tatuażysta dotknął ją tą igłą, uciekła z krzykiem. Teraz ma niebieską kropkę, którą uważa za 'ziemię, która jest widziana z bardzo, bardzo daleka, którą jej mama widzi z nieba'.

Rachel i Phoebe mają bardzo silną relację podczas serii, pomimo okazjonalnych sprzeczek, takich jak bieganie, masaże, meble ze sklepu Pottery Barn i lesbijski pocałunek Rachel w college'u (Phoebe nie chciała w to uwierzyć, potem okazała się być to prawda).

Joey Tribbiani Edytuj

Joey i Rachel poznali się w Central Perk, kiedy Rachel zostawiła Barry'ego. Zostali bliskimi przyjaciółmi. Później, w serii, Joey zakochuje się w niej, ale ona nie odwzajemnia jego uczuć. Jednakże potem Rachel zakochuje się w chłopaku. Byli razem w długim, pasjonującym związku. Nie mogli jednak opuścić całowania i przejść dalej, ponieważ wiedzieli, że są tylko przyjaciółmi i że zawsze będą.

Chandler Bing Edytuj

Rachel i Chandler poznali się w 1980 roku, kiedy zostali przedstawieni przez Rossa. Poznali się podczas Święta Dziękczynienia w domu Rossa i Monici. Potem ponownie spotkali się na przyjęciu u Rossa i Chandlera w college'u. Na tym przyjęciu, Chandler i pijana Rachel pocałowali się. Ujawniono, że Chandler zrobił to tylko po to, żeby odegrać się na Rossie.

W 1993 spotkali się ponownie w barze. Rachel nie widziała Chandlera od szkoły. W barze Chandler podsłuchał Rachel mówiącą do przyjaciółek, że chce ostatni raz zaszaleć (mając na myśli sex), zanim wyjdzie za mąż za Barry'ego. Dodała, że chce to zrobić z pierwszym chłopakiem, którego zobaczy, którym był Chandler. Nigdy do tego nie doszło, ale Rachel miała o nim fantazje. W jednym z odcinków przyznała się, że miała erotyczny sen związany właśnie z nim.

Zostali przyjaciółmi w 1994, kiedy Rachel wpadła do Central Perk, w poszukiwaniu Monici. Od tamtego czasu ich relacja była coraz lepsza, bliższa. Bardzo o siebie dbali. Nie było jednak między nimi romansu, tylko bliska przyjaźń.

Ross Geller Edytuj

Rachel z Rossem mieli bardzo burzliwą przeszłość. Po pierwszej kłótni , kiedy Ross uważał, że Rachel woli pracę od ich rocznicy i dalej kontynuuje przyjaźń z Markiem, Rachel stwierdziła, że robią sobie ,,przerwę". Ross myśląc, że to koniec ich związku, upił się i spędził noc z Chloe. Kiedy Rachel postanowiła, że chce wszystko naprawić, Ross bardzo starał się, żeby nie dowiedziała się o jego zdradzie. Kiedy jednak się dowiedziała, pokłócili się. Rachel zakończyła ich relacje i przez długi czas nie byli razem.

Kiedy Ross zdecydował się poślubić jego brytyjską dziewczynę, Emily Waltham, Rachel zrozumiała, że nadal go kocha,pomimo że jest związany z kimś innym. Rachel poleciała do Londynu, żeby powiedzieć Rossowi, co naprawdę czuje, jednak zmieniła zdanie, widząc jak szczęśliwy jest z Emily. Ślub jednak i tak się nie udał, kiedy Ross powiedział przez przypadek imię Rachel, zamiast Emily podczas ceremonii.

Pomimo faktu, że Ross bardzo starał się przekonać żonę, żeby mu przebaczyła, Rachel powiedziała mu, że dalej go kocha. Oboje postanowili udawać, że nic takiego nie powiedziała, z powodu jej wstydu i jego małżeństwa. Jednakże to małżeństwo i tak nie przerwało, ponieważ Emily nie potrafiła dalej ufać Rossowi.

Podczas wycieczki do Vegas, Ross i Rachel po upiciu się wzięli ślub. Ross chciał zjeść tonę winogron, a Rachel wziąć ślub, więc postanowili wziąć ślub, a potem zjeść winogrona. Potem wzięli rozwód, Parę lat później, kiedy trwały przygotowania do ślubu Chandlera i Monici, Rachel i Ross spali razem. Po tym wydarzeniu Rachel zaszła w ciążę i urodziła córkę: Emmę. Po pewnym czasie i wielu wydarzeniach zrozumieli, że nadal się kochają i zostali małżeństwem.

Emma Geller-Green Edytuj

Emma jest córką Rossa i Rachel. Jej imię zostało wybrane przez Monicę, jako imię które chciała dla swojej przyszłej córki.